ANBI Portaal

De belastingdienst vraagt dat vanaf 1 januari 2014 ANBI’s bepaalde gegevens op internet te publiceren. Kerkgenootschappen hebben uitstel tot 1 januari 2016. De volgende zaken zijn verplicht om jaarlijks te publiceren:

  • de naam van de instelling
  • het RSIN of het fiscaal nummer
  • de contactgegevens
  • de doelstelling
  • het beleidsplan
  • de samenstelling van het bestuur en de namen van de bestuurders
  • het beloningsbeleid
  • het verslag van de uitgeoefende activiteiten
  • de financiële verantwoording

Meer informatie treft u in bijgaande notitie aan.

Aangezien wij ANBI’s die geen website hebben, maar ook ANBI’s met een website, willen ontzorgen bieden wij onze dienstverlening tegen een geringe kostenvergoeding aan. De jaarlijkse kosten bedragen € 50 (vijftig euro), exclusief BTW per jaar.

Jaarlijks zullen wij u vragen om ons de gewijzigde gegevens en de laatste jaarrekening toe te sturen.

In het kort

  • NonProfit Support stuurt de ANBI jaarlijks per e-mail een lijst met de informatie en gegevens die door de ANBI aangeleverd dienen te worden.
  • De ANBI levert aan NonProfit Support de informatie en gegevens aan per e-mail als Word-document of in PDF.
  • Na ontvangst van de documenten plaatst NonProfit Support deze tijdig op internet.
  • NonProfit Support zorgt voor de aanmelding van de ANBI-pagina bij de Belastingdienst.
  • Het tarief voor het gebruik van het ANBI-Internetportaal geldt per jaar. Aangezien wij het zien als een serviceproduct garanderen wij de jaarlijkse kosten (€ 50) voor de komende 5 jaar.
  • NonProfit Support beoordeelt niet of de aangeleverde informatie en gegevens voldoen aan de wettelijke verplichtingen voor publicatie en behoud van de ANBI-status.
  • NonProfit Support is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de gepubliceerde informatie en gegevens.

Op alle diensten van NonProfit Support zijn de bepalingen van de Algemene Voorwaarden van NonProfit Support van toepassing.